
Ogólnopolska Konferencja Integracji Sensorycznej
DIAGNOZA JAKO PUNKT WYJŚCIA W TERAPII SI
Po raz pierwszy w Polsce – cała konferencja poświęcona wyłącznie diagnozie - fundamentowi skutecznej terapii
Zapraszamy na wyjątkową Konferencję SI, która kompleksowo odpowie na jedno z największych wyzwań w pracy terapeuty – trafną i pogłębioną diagnozę. To właśnie ona decyduje o kierunku i skuteczności dalszej terapii, dlatego tym razem w centrum uwagi stawiamy praktyczne podejście do diagnozowania w terapii SI. To pierwsza taka edycja – jedno wydarzenie, najlepsi specjaliści i w pełni skoncentrowana wiedza, która wzmocni Twoją praktykę diagnostyczną od pierwszego dnia po kongresie.
Filary Konferencji Integracji Sensorycznej
- „Gry i zabawy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży”
- „Wspieranie rozwoju emocjonalnego ucznia”
Eksperci
Prelegenci Konferencji to specjaliści z różnych dziedzin, którzy dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem w obszarze diagnozowania zaburzeń integracji sensorycznej. Wśród nich znajdują się eksperci z zakresu fizjoterapii, psychiatrii, logopedii oraz pedagogiki specjalnej, którzy dostarczą praktycznych narzędzi do skutecznego diagnozowania i prowadzenia terapii. Ich wieloletnia praktyka pozwala na kompleksowe podejście do diagnozy i pracy z dziećmi w terapii SI.






Zarejestruj się w najniższej cenie tylko do 22. września! Po tym terminie ceny wzrosną
Program Ogólnopolskiej Konferencji Integracji Sensorycznej
9.12.2025 r.
9:00-15:00

Obserwacja kliniczna w praktyce
- Normy rozwojowe jako punkt odniesienia w obserwacji klinicznej - przegląd kluczowych etapów rozwoju sensoryczno-motorycznego dziecka.
- Jak prawidłowo interpretować zachowania w kontekście wieku i indywidualnego rozwoju?
- Problem z nadinterpretacją – pułapki w obserwacji i diagnozie - rozpoznawanie objawów wieloznacznych i wielowymiarowych.
- Różnicowanie sensoryczne podczas diagnozy – metody i narzędzia wspomagające różnicowanie podczas obserwacji i wywiadu.
- Budowanie hipotez terapeutycznych i ich weryfikacja w praktyce - przykłady dobrze skonstruowanych wniosków diagnostycznych i planów terapeutycznych.

Inne zaburzenia psychiczne dziecka – rozpoznanie, różnicowanie i znaczenie dla terapii SI
- Charakterystyka objawów osiowych w ASD i ADHD – różnicowanie funkcji wykonawczych, uwagi, pobudliwości i komunikacji.
- Zaburzenia nastroju u dziecka - różnicowanie: kiedy „brak zaangażowania” w terapię SI to objaw depresji, a nie oporu sensorycznego?
- Zaburzenia lękowe i obsesyjno-kompulsyjne – jak odróżnić lęk od nadwrażliwości sensorycznej? Jak różnicować kompulsje od potrzeby sensorycznej?
- Zaburzenia opozycyjno-buntownicze (ODD) – opór, który nie zawsze jest sensoryczny.
- Kryteria diagnostyczne zaburzeń opozycyjno-buntowniczych (ODD) vs. „obronność sensoryczna” – jak nie pomylić jednego z drugim.
- Zaburzenia nastroju – diagnozowanie niestabilności emocjonalnej – czy to temperament, profil sensoryczny, czy wczesne objawy choroby afektywnej?
- Red flags: kiedy zachowanie dziecka w terapii powinno skłonić do szybkiej konsultacji psychiatrycznej?

Zaburzenia mowy oraz słuchu podczas diagnozy – znaczenie dla planowania terapii SI
- Centralne zaburzenia przetwarzania słuchowego (CAPD) – czym są i jak wpływają na codzienne funkcjonowanie oraz zachowanie dziecka w różnych środowiskach, w tym w gabinecie terapeutycznym.
- Nadwrażliwość słuchowa i męczliwość słuchowa – jak rozpoznać objawy, przeprowadzić ocenę i zaplanować odpowiednie postępowanie terapeutyczne.
- Zależności między słuchem a ruchem – jak integracja bodźców słuchowych i motorycznych wpływa na rozwój dziecka i jego reakcje w terapii SI.
- Dziecko z opóźnionym rozwojem mowy (ORM) w terapii SI – na co zwrócić szczególną uwagę przy planowaniu działań terapeutycznych i w doborze stymulacji sensorycznej.
- Przykładowe ścieżki diagnostyczno-terapeutyczne – konkretne rozwiązania dla dzieci z CAPD i ORM, które pomagają skutecznie łączyć diagnozę z planowaniem indywidualnej terapii.

Współpraca z rodzicem na etapie diagnozy i wdrażania terapii
- Rola wywiadu pogłębionego – o co i jak pytać, by uzyskać informacje, a nie tylko odpowiedzi.
- Wzmacnianie rodzica w roli partnera w terapii swojego dziecka – jak nie obciążyć rodzica dodatkowymi obowiązkami, ale zaprosić go do współtworzenia środowiska terapeutycznego.
- Diagnoza potrzeb i możliwości środowiska rodzinnego dziecka - jak wesprzeć rodziców dziecka z zaburzeniami SI?
- Jak błędnie rozumiane rodzicielstwo bliskościowe może obrócić się przeciwko rodzicowi, wpłynąć na jego wypalenie rodzicielskie – przykłady rozmów i wsparcia.
- Najczęstsze błędy terapeutyczne na linii terapeuta – rodzic - jak ich unikać?
Warsztaty
9 grudnia
15:30 - 20:00

Odruchy pierwotne - znaczenie, diagnoza, skutki przetrwałych odruchów pierwotnych, wprowadzenie do terapii w podejściu medycznym M2Concept
- Poznanie fizjologicznego przebiegu rozwoju odruchów pierwotnych w tym posturalnych i ich znaczenia dla rozwoju.
- Nauka praktycznej diagnostyki odruchów pierwotnych: Moro, ATOS, STOS, TOB, Galanta, chwytny rąk, chwytny stóp.
- Poznanie skutków odruchów przetrwałych.
- Zastosowanie metody M2Concept do wygaszania przetrwałych odruchów u osób w różnym wieku.
- Uwzględnienie wpływu integracji odruchów na funkcje sensoryczno-motoryczne.
- Wprowadzenie teoretyczne
- Definicja odruchów pierwotnych.
- Rola odruchów pierwotnych w rozwoju ruchowym i sensorycznym dziecka jako ich fundament.
- Możliwe nieprawidłowości w rozwoju odruchowym
- Konsekwencje przetrwałych odruchów pierwotnych: w motoryce dużej, małej, w grafomotoryce oraz innych aspektach
- Terapia – kiedy wygaszać odruchy pierwotne
- Demonstracja diagnostyki odruchów
- Omówienie i pokaz wybranych testów diagnostycznych
- odruch Moro
- ATOS
- STOS
- TOB
- odruch Galanta
- odruch chwytny rąk
- odruch chwytny stóp
- Omówienie i pokaz wybranych testów diagnostycznych
- Interpretacja wyników i konsekwencje
- Kiedy odruch jest fizjologiczny, a kiedy przetrwały?
- Symptomatologia: co powinno Cię zaniepokoić. Jak niewygaszone odruchy wpływają na aktywność - wybrane objawy
- Techniki wygaszania – praktyka M2Concept
- Istota podejścia M2Concept
- Przykłady pozycji i aktywności wygaszających odruchu pierwotne przetrwałe
- Zasady adaptacji ćwiczeń do wieku i niepełnosprawności pacjenta
- Elementy kompleksowego podejścia metody M2Concept, niezbędne i uzupełniające proces wygaszania, wpisujące się w terapię SI
- Co jeszcze powinien wiedzieć o odruchach pierwotnych terapeuta SI
- sesja Q&A

Problemy dotyczące przyjmowania pokarmów- podejście sensoryczne, motoryczne i somatyczne
- Zrozumienie związku między zachowaniami dziecka a jego funkcjonowaniem sensorycznym
- Rozpoznanie sensorycznych i somatycznych mechanizmów wybiórczości pokarmowej
- Przykłady badań, które warto wykonać w przypadku skrajnej wybiórczości pokarmowej, w tym zaburzenia ARFID
- Nauka współpracy z rodzicem- bez obwiniania, w duchu podejścia responsywnego
- Wybiórczość pokarmowa- sensoryka, emocje
- Czym jest wybiórczość pokarmowa?
- Profile sensoryczne a preferencje pokarmowe dziecka
- Jak napięcie mięśniowe, dysfunkcje oralne i emocje wpływają na jedzenie?
- Jak stres odczuwany w czasie posiłku wpływa na dziecko i jedzenie?
- Przykładowe strategie terapeutyczne i wskazania do dalszej diagnostyki
- Wpływ diety na zachowanie dziecka
- Dieta a zachowanie dziecka
- Niejadek z nadmierną masą ciała czy to możliwe- konsekwencje
- Kiedy wszystko pięknie brzmi w teorii…czyli skrajna wybiórczość w przypadku zaburzenia ARFID i trudności związane z modyfikowaniem diety
- Konsekwencje niedoborów żywieniowych
- Kiedy zawodzi system (na przykładzie zaburzenia ARFID)
- Praca z rodzicem
- Rola rodzica w procesie diagnozy i terapii- dlaczego bez jego współpracy zmiana jest trudna a czasami wręcz niemożliwa
- Kiedy rodzic nieświadomie utrwala wybiórczość
- Modelowanie zachowań żywieniowych
- Responsywne podejście do karmienia i jedzenia
- Emocje rodzica (lęk, złość, frustracja, bezradność)
- Propozycje prostych działań domowych- struktura posiłku, ekspozycja, rytuały
- Współpraca ze specjalistami, kiedy zaproponować konsultację z lekarzem, dietetykiem, terapeutą karmienia, budowanie własnej bazy specjalistów.
- sesja Q&A
Uczestnicy Ogólnopolskiej Konferencji Integracji Sensorycznej zyskają:




Kup bilet grupowy i otrzymaj dodatkowy rabat na całe zamówienie.
Im więcej biletów kupujesz, tym większą zniżkę możesz otrzymać!
otrzymasz
50 zł netto
otrzymasz
105 zł netto
otrzymasz
180 zł netto
Jeśli chcesz zakupić kilka różnych, skontaktuj się z nami – przygotujemy dla Ciebie indywidualną ofertę!
Kup bilet
Wybierz swój wariant
promocji pozostało:
Online
- Udział we wszystkich panelach merytorycznych
- Profesjonalnie materiały szkoleniowe
- Imienny certyfikat uczestnictwa
- Dostęp do nagrania konferencji przez 7 dni
- Udział w warsztacie I: Odruchy pierwotne - znaczenie, diagnoza, skutki przetrwałych odruchów pierwotnych, wprowadzenie do terapii w podejściu medycznym M2Concept
- Udział w warsztacie II: Problemy dotyczące przyjmowania pokarmów - podejście sensoryczne, motoryczne i somatyczne
- Pakiet ebooków: „Gry i zabawy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży” oraz „Wspieranie rozwoju emocjonalnego ucznia”
& Warsztat I
- Udział we wszystkich panelach merytorycznych
- Profesjonalnie materiały szkoleniowe
- Imienny certyfikat uczestnictwa
- Dostęp do nagrania konferencji i warsztatu przez 14 dni
- Udział w warsztacie I: Odruchy pierwotne - znaczenie, diagnoza, skutki przetrwałych odruchów pierwotnych, wprowadzenie do terapii w podejściu medycznym M2Concept
- Udział w warsztacie II: Problemy dotyczące przyjmowania pokarmów - podejście sensoryczne, motoryczne i somatyczne
- Pakiet ebooków: „Gry i zabawy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży” oraz „Wspieranie rozwoju emocjonalnego ucznia”
& Warsztat II
- Udział we wszystkich panelach merytorycznych
- Profesjonalnie materiały szkoleniowe
- Imienny certyfikat uczestnictwa
- Dostęp do nagrania konferencji i warsztatu przez 14 dni
- Udział w warsztacie I: Odruchy pierwotne - znaczenie, diagnoza, skutki przetrwałych odruchów pierwotnych, wprowadzenie do terapii w podejściu medycznym M2Concept
- Udział w warsztacie II: Problemy dotyczące przyjmowania pokarmów - podejście sensoryczne, motoryczne i somatyczne
- Pakiet ebooków: „Gry i zabawy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży” oraz „Wspieranie rozwoju emocjonalnego ucznia”
& Warsztat I i Warsztat II
- Udział we wszystkich panelach merytorycznych
- Profesjonalnie materiały szkoleniowe
- Imienny certyfikat uczestnictwa
- Dostęp do nagrania konferencji i warsztatów przez 30 dni
- Udział w warsztacie I: Odruchy pierwotne - znaczenie, diagnoza, skutki przetrwałych odruchów pierwotnych, wprowadzenie do terapii w podejściu medycznym M2Concept
- Udział w warsztacie II: Problemy dotyczące przyjmowania pokarmów - podejście sensoryczne, motoryczne i somatyczne
- Pakiet ebooków: „Gry i zabawy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży” oraz „Wspieranie rozwoju emocjonalnego ucznia”
Każdy Uczestnik Konferencji otrzyma pakiet e-booków:

Gry i zabawy terapeutyczne dla dzieci i młodzieży
Zbyt często nie doceniamy roli zabawy w życiu dzieci. A to przecież właśnie zabawa pomaga zrozumieć rolę zasad i reguł oraz konieczność przestrzegania ich. Zaspokaja również potrzebę ruchu, integracji i rozwoju. Warto pozwolić dzieciom na swobodną zabawę, ale także nauczyć je bawić się pod kuratelą nauczyciela. Z pewnością pomocne w tym będą zabawy terapeutyczne, które niosą radość i zadowolenie.
Zabawy integrujące, poznawcze, regulujące emocje, ruchowe i dodające energii, relaksacyjne i uspokajające – to wszystko znajdziesz w naszej publikacji. Pomóż dzieciom pokonać swoje trudności związane z nawiązaniem kontaktów! Wesprzyj je w nauce relaksacji. Naucz je pokonywać kolejne kamienie milowe związane z rozwojem fizycznym i pokaż, w jaki sposób można wyładować swoje emocje i wyrażać je w sposób akceptowalny!
Zabawy terapeutyczne mają na celu wesprzeć rozwój dziecka. Takie właśnie zabawy znajdziesz w tej publikacji.

Wspieranie rozwoju emocjonalnego ucznia. Praktyczne wskazówki i materiały
Publikacja, która przestawia metody i środki, za pomocą których możesz wspierać rozwój emocjonalny ucznia w wieku szkolnym. Dzięki niej łatwiej ocenisz, w jakiej sytuacji aktualnie znajdują się Twoi uczniowie i czego potrzebują, by czuć się bezpiecznie.
Uczeń ma już świadomość swoich uczuć i emocji, zna ich wpływ na swoje zachowanie, choć nie zawsze potrafi sobie z nimi poradzić i wciąż jeszcze uczy się reguł. Dzięki tej książce:
- poznasz wpływ muzyki na dziecięcy rozwój poznawczy,
- dowiesz się, w jaki sposób może Ci przyjść z pomocą metoda Integracji Sensorycznej i Terapia Ręki,
- dowiesz się, co zrobić, by poradzić sobie z narastającym problemem szkolnej przemocy i jaki wpływ na zdrowie psychiczne Twoich uczniów ma rozwój technologiczny.
W publikacji przedstawione są także ćwiczenia wspierające wieloaspektowy rozwój ucznia.
Zaufaj naszemu doświadczeniu i wiedzy
KontaktMasz pytania? Napisz do nas lub zadzwoń

OPIEKUN MERYTORYCZNY
Agata Klimaszewska
agata.klimaszewska@forum-media.pl
tel.: +48 61 66 83 176

WSPÓŁPRACA SPONSORSKA I REKLAMOWA
Adrianna Białas
adrianna.bialas@forum-media.pl
tel.: +48 570 559 716

WSPÓŁPRACA BARTEROWA I MARKETINGOWA
Weronika Nowacka
weronika.nowacka@forum-media.pl
tel.: +48 61 62 87 004

BIURO OBSŁUGI KLIENTA
tel.: 61 66 55 721
Godziny pracy:
pon. - pt. 08:00 - 16:00